Saturday 16 April 2011

HIDUP SATU ANUGERAH

Mesti first impression kOrang bila baca entry aq ingat aq cOpy paste tajuk blog ctiey kan?? Actually xder niat nak mengOpy tapi title nie sesuai kOt dengan cite yang bakal aq made up nie…HIDUP SATU ANUGERAH..besar dan indah sangat makna dy..yelah Allah beri kita nyawa, kesempurnaan anggOta, kelebihan kekurangan dalam diri setiap hambanya merupakan satu anugerah yang xternilai harganya..Macam tue juga dengan kehidupan yang Dia dah bagi..Semuanya dah tertulis dan kita sebagai manusia xmampu ubah takdir melainkan berusaha jew..Ok panjang juga intrO aq nie..hOhO.

Ok..firs t, aq nak cite yang aq rasa beruntung sangat sebab I gOt a big family, walaupOn kitaOrang xdikurniakan harta beriban-riban tapi Alhamdulillah cukup makan pakai,.tipula kalau xpernah susah..dah rasa semua tue tapi yelah Allah selalu bagi rezeki kepada Hambanya yang berusaha dan sabar..terima kasih umi n abah yang dah banyak bekOrban untuk aq n adik beradik..Aq syukur sebab ada 3 Orang akak yang sOme suku iaitu along, angah, kak yang..abang yang pendiam tapi sangat caring dan adik yang sengal tapi matang! dOrang yang selalu ada dengan aq, tOlOng aq bagi semangat..share masalah sesame ..kekadang memang la gaduh2 juga tapi yelah cincang air xkan putus..bagi aq baik buruk dOrang tetap family aq..mungkin dulu aq xsedar tapi sOme1 make me realize..family is everything! Thank tO “him”..

Selain family aq da besties yang selalu ada ngan aq, xkisahlah masalah cinta, peribadi atau apa sahaja mesti aq share ngan dOrang ! ha ag satu dOrang nie dah macam kaunselOr imej dan counselor aq tau sebab aq nie pakai xberapa nak pOmPuan, jalan,cakap..n aq tersangatlah lOw Of cOnfident level..malu dengan diri sendiri..(sebab muka xcntik ) nak hadap manusia2 lain rasa segan jew.tapi MISS 2 MUSCLE aq nielah yang banyak memberi nasihat dan dOrOngan..they are:
*eb jaafar * rawaida * kak ema* amelin *citiey* sarah*trah*ebah*mimie*miza*yaya ashiya*lina *sue nemO  bob  n xlupa sepupu2 ku *kak shila, *kak chik *cik mOn * ika crOpy * kak bie ..dOrang2 nielah yang selalu ada ngan aq xksahlah bila, dimana..sentiasa bersamaku..macam iklan digi pulOp! Haha..emm dOrang memang the best xjemu nasihat aq dengar masalah aq..thank all jasamu dikenang..hihi..

Ok the last Allah dah cipta setiap manusia ada pelengkap hidup masing2..macam tue juga aq..hihi..(gedix dah) Alhamdulillah Allah hantar sOme1 yang sabar, matang, kacak tapi kasar dan agak langsi sikit! TETTT! Tapi aq bahagia jew dengan dy, memang kekadang sakit juga hidup ngan mamat nie..cakap xnak kalah, kasar tahap cipan tanah..haduii nasib gua jiwa rOck lau lentOk2 layu2  memang xtau nak cakap..haha,tapi dy baik jew bagi aq..kekadang kata2 dy memang makan dalam hingga tertusuk di kalbu tapi dy nasihat untuk kebaikan aq..xsalah kOt..semOga aq n dy berkekalan sampai akhir hayat..amin..aq rasa kOsOng lau dy xder ibarat “HANDFON TANPA BATERI= XBERFUNGSI DAN KOSONG”.. terima juga sebab ceriakan hidup aq, ajar macam2 benda pasal hidup..thank baby..sayang baby sampai bila2..

Penutup: See Allah bagi aq hidup yang cukup xternilai harganya, aq ada family ,ada kawan2, ada bOyfie ..dOrang selalu ada untuk aq..Allah xpernah ambil sesuatu dari hambanya kecuali menggantikan yang lebih baik..semOga hubungan 
aq dengan mereka2 ini berkekalan sampai hujung nyawa..insyallah..



3 comments:

  1. thanx syg... ko bt aku terharu once again dear... nak tisuu...!! uhuk3... luv u so much la syg...

    ReplyDelete
  2. hahahahahah..kO ingt free2 aq tlis..hahhaa..
    thank tOO fOr being a gud besties..luv u tOO

    ReplyDelete
  3. hahahaa..., oooo kena bayar eh... weh, rm4 ko aku tak byr ag... hahahaa...

    ReplyDelete