Monday 22 October 2012

Learn n Learn FrOm what happen Around


Salam semua,

Today aku punya entry nak cakap pasal "Lear n Learn From what happen Around".. Sebelum nie aku selalu terlepas pandang dan amik pengajaran untuk semua pekara yang terjadi sekeliling aku, xkisahla pada family, kawan2 ataupun Orang tersayang.... Sebenarnya setiap apa yang jadi boleh buat kita rasa lebih berhati2..belajar untuk avOid pekara yang xdiingini dan banyak lagi...

Cerita yang aku nak kongsikan adalah dimana seOrang besties aku.. (Nama Dirahsiakan) tersangatlah penyabar, cOOl dan baik..tapi sayang cinta hati dia tak pernah hargai..sibuk dengan dunia kereta, kawan2 dan terlalu mementingkan standard..Lepas tu xabis2 curang dan curang..settan jew jantan camnie..tapi kawan aku tetap sayang lantas memaafkan..dia tak ungkit apa lagi nak marah, dia sabar dan cakap aku ok je..biarlah.Karma tu datang nanti.. walau dia sedih dia tetap cuba buang semua rasa tue dan akan fikir yang bahagia sahaja.yang buruk tOlak tepi,, 

*Moral : Belajar memaafkan Orang lain dan buang yang keruh amik yang jernih..Sentiasa sabar dan xperlu balas apa yang jadi, biar Orang buat kita jangan  Kita buat Orang..End..

Next stOry is pasal seOrang perempuan bernama Nurul Atirah Bt Murad..dy adalah kawan aku dari sekOlah sehingga kini.. Korang tau tak, dia sangat digilai Oleh lelaki.sekejap dah dapat pngganti.. Aku Observe cara dia ialah, dia ikut je flOw Orang, selalu sabar dan akan jadi "Cooler" bila dengan si "anger" .. Dia layan seOrang lelaki itu seperti seOrang budak yang perlu berbicara dengan penuh tuturata yang sOpan dan baik, Tapi bila lelaki tu tOO much dia bagi setepek dan angkat kaki..Bla..! haha.kini dia bahagia walaupon kadang2 banyak bnda yang dia mengalah lantas berkorban..

*Moral: Kita cuba ikut fLow Orang lain..maksudnya bukan ikut telunjuk tapi ikut rentak dia,try selami jiwa dan lifstyle dia..lama2 kita akan faham dan pandai nak cOntrOl semua, Disamping itu juga bila Orang terlalu "Sakai" bagi dia pengajaran yang dia bOleh ingat sampai bila2.. dan masa tu dia akan realize pe dia dah buat..


So kat sini kesimpulannya kita belajar lah apa yang jadi disekeliling jadikan ia pengajaran atau pon kesedaran untuk kita cuba jadi yang baik dan lebih baik


No comments:

Post a Comment